fredag 25. juni 2010

Støv på hjernen?

Da er det endelig ukas aller beste dag: FREDAG! Aaaaah... På dagen i dag var det sol og varmt (det skjønte jeg når jeg satt inne på jobben og kikket på alle de lettkledde menneskene på gata), jeg fikk igjen bilen fra service. Det var deilig det! Jeg er jammen meg glad i bilen min ♥ ♥  Og jeg har endelig fått meg iPhone! Trodde ikke jeg skulle få til en ting, men den er jo faktisk like enkel og grei å bruke som mannen i butikken sa :) Jippi!

Etter jobb i dag gikk jeg tur med Timmyen i skogen. Han fikk badet, sett på sauer og løpt og lekt. Var sol, men utrolig klamt og varmt og når jeg kom hjem åpnet himmelen seg med dunder og brak. Men det passet bra når jeg skulle vaske huset. Ja, det var jo det dette innlegget egentlig skulle handle om; støv, hundehår, kattehår, sand og rot. Syntes ikke jeg gjør annet enn å vaske og rydde. Jeg klarer ikke sette meg ned i sofaen hvis jeg ser at noe burde vært gjort. Betyr det at jeg har utviklet det samme som min barndoms helter: støv på hjernen? Når jeg var i 10 års alderen hadde jeg nemlig en favorittfilm som jeg så om og om igjen og dette er husmorfilmen, Støv på hjernen fra 50-tallet. Jeg kunne alle replikkene og drømte om å være en av disse flittige små damene. Spesielt? ja, det kan du godt si.

Fru Svendsen og Fru Hansen om jeg ikke husker helt feil.

Jeg har i alle fall rydding på hjernen i voksen alder i motsetning til når jeg var 10 år og elsket denne filmen. Noen tegn på at det har begynt å støve på lillehjernen min:

                                - Jeg klarer ikke at putene i sofaen er "rotete" eller flate
 - Jeg får angst av fettflekker på bordet
                              - Jeg har fortsatt ikke godtatt at med hund følger røyting
                                                  - Orker ikke sette meg ned eller legge meg om jeg føler at jeg burde ryddet i stedet
                                             - Jeg syntes alltid det er rotete/møkkete selv rett etter at jeg har vasket

Hmmm... dette hørtes ikke helt bra ut! Og til alle dere som syntes synd på samboeren min som bor sammen med dette kvinnemenneske kan jeg legge til at jeg alltid blir en smule irritert av å gjøre husarbeid og aller helst vil gjøre det alene når han ikke er hjemme... Hjelp!

Nå har jeg ryddet og vasket hele huset og kan endelig sette meg ned og nyte fredagen! Sier som mine gamle helter: - Å, hvor kommer det fra alt dette støvet som bare faller og faller?
















Noen bilder av litt forskjellig. Nytt kjøkkenhåndkle fra Pip. Jeg syntes det var så søtt at det blir brukt som liten duk. Har også byttet ut bilde over sofaen med et speil jeg har malt hvitt og satt på litt skrift.

Ha em super duper fredag og nyt kvelden! (ikke hengende over vaskebøtta!)

-Ida-

1 kommentar:

  1. Du har det sååå fint hjemme hos deg altså!!! :D Morsomt å lese og se på bilder i bloggen din altså ;) Tur sammen snart altså!! :D
    Klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en hyggelig hilsen <3