tirsdag 10. august 2010

Sauebikkje?

Ja, da var en ny uke igjen da, folkens! I går var Muttern og jeg ute på tur etter jobben. Gikk i skogen og det var no så innmarri varmt! Holdt på å stryke med et par ganger.

Først møtte vi en lita frøken. Men hu hadde så mye pels at jeg ikke så forskjell på foran og bak. Skulle snuse a i rompa, men så fikk jeg plutselig tenna i nesa, da skjønte jeg at det ikke var ei dame for meg.

På Haraløkk kikka vi på sauene. Alle sier at jeg er en sauehund eller bikkje som enkelte frekkaser tillater seg å si. Og før i tia fikk jeg lov å gjete sauer også. Det var kult! Men Muttern syntes det var så langt å kjøre for litt gjeting, så da ble det slutt på den morroa og.

Ja, detta er altså sauer for de som ikke veit det.



Et tips for uerfarne gjetere er å virke litt uinteressert. Sett deg med ryggen til og glo på alt annet enn de firbente Q-tipsene.



Så kan dere snu dere og si som Babe i "Heldiggrisen Babe" filmene: -Goddag mine damer! Kunne jeg vennligst få litt oppmerksomhet! Og gjerne skryte litt av det fyldige håret og de slanke beina i forhold til kroppen. Og vips så har du tvinna dem rundt lillefingeren!



Og for å få dem litt ekstra på lag kan du spise litt gress og spandere et strå eller to på dem.


Etter sauebesøket gikk vi videre og oppi skogen møtte jeg to andre hunder. Den ene var ei Toller frøken. Ikke helt min rase, men grei nok, og en skikkelig kul bustete fyr! Vi tre fant tonen og tok et par runder i lyngen. Men så trodde nok den dumme eieren til de bikkjene at jeg var ... ja, jeg orker nesten ikke si det en gang... kaaaa... off! KASTRERT! (det er jeg altså IKKE! Er bare ikke av den kranglete sorten og leker gjerne med gutter også), så denne dusten av en eier slapp en sånn der mindre smart flatfjesa hund som han hadde i bånd og den kom jo selvfølgelig og ødela leken og mente at dama var hans og tøffa seg skikkelig. Trua meg med juling gjorde han også! Da klikka jeg! Blei så gæren på`n at det ble et aldri så lite slagsmål. Og da var han ikke så tøff allikevel. Men Mutter`n ble sur da. Først på gubben og så på meg. Sa at jeg ikke trengte ta av på den måten... Jo, det må jeg faktisk når sånne idioter prøver å fly på meg!

Men hu glemte det fort så jeg fikk bade og kose meg i Ulsrudvann og litt lenger tur før vi dro hjem. Mutter`n skulle nemlig på valpekurs. Hu er instruktør og lærer en hel haug med småtasser å oppføre seg. Om dem blir lydige har jeg ingen peiling på...

Det var det for denne gang!

-Timmy-






1 kommentar:

  1. Enig med deg, Timmy, når de er teite mot deg må du ta igjen. Godt du har mer Mutter'n som kan kjefte litt på til tider teite tobente gubber!! :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en hyggelig hilsen <3