mandag 4. april 2011

15 uker

Yes! Da er jeg blitt 15 uker og har snart vært nordmann i to måneder. Men jeg sliter fortsatt med språket og spesielt noen ord som de gjentar ofte som: NEI!, SLIPP! og GÅ NED FRA BORDET NÅ! Disse ordene klarer jeg bare rett og slett ikke å forstå meningen av, men sånn er det å være innflytter...

Jeg er blitt ganske stor og finner på nye hyss hver eneste dag! Her skal dere få en topp 5 fra forrige uke:

1) Bite i putene i sofaen og dra dem ned på gulvet hvor jeg gjerne forsøker å ri litt på dem. Samme reaksjon fra Muttern hver gang: NEI! GÅ NED!

2) Grave ut all vannet fra vannskåla. Dette er en klassiker som gir Muttern en veldig rar farge i ansiktet, og jeg tror hun mumler noen fine ting om meg når jeg går inn på badet og henter dopapir for å hjelpe henne å tørke (Jeg pleier å hente myyye mer papir enn det på bildet under)




3) Leke bever. Dette er en morsom lek. Jeg biter i alt som det blir masse fliser av. På bildet under ser dere hvordan jeg har fikset litt på gjestestolen på jobben (Muttern måtte tilby sjefen å erstatte stolen. Må jo ikke
finne på å bytte ut den stolen! Er ikke sikkert den nye smaker like godt...)





4) Skru på platene på stekeovnen slik at det blir en veldig rar lukt i huset. Dette trikset gjorde jeg mens Fattern og jeg var hjemme. Det stod en pose med tomflasker som jeg gjerne skulle ha kikket på oppå ovnen (de gjemmer absolutt alt som er morro!) og mens jeg hoppet opp for å få tak i flaskene skrudde jeg på en plate. Da ble Fattern litt nervøs...



5) Bjeffe! Dette er utrolig gøy! Jeg har begynt å gjøre det veldig masse. Når jeg vil at Timmy skal gi meg det han har, når jeg skal få oppmerksomhet, når jeg hører en skummel lyd, når Maler er kjedelig, når jeg leker og når jeg kjeder meg. Muttern blir driiiiiit sur! Og driver og later som om hun ikke ser meg, og jeg hørte hun sa til Fattern at jeg "skulle f.... ikke oppnå noe med den bjeffinga mi!" Vi får se på det da. Forløpig så synger jeg av full hals!

Nå kom jeg på enda et morsomt hyss jeg gjorde i forrige uke! Jeg har funnet ut at det henger masse fine papirer på kjøleskapet... Og hvis jeg hopper veldig høyt mens Muttern er i dusjen klarer jeg å få tak i dem. Når jeg får tak i papirene lager jeg masse små nye papirer av dem. Muttern ble litt lei seg siden jeg ødela og tissa på diplomene til Timmy og et bilde av Fattern. Jeg kan ikke noe for at jeg måtte tisse mens jeg drev og jobbet.  Muttern lo litte grann av at jeg tisset like ved bildet av Fattern, så derfor var dette også et morsomt hyss!


Jeg har selvfølgelig gjort andre ting enn hyss denne uka også! Muttern og jeg har gått mange turer i skogen og da koser jeg meg. Løper og undersøker alle spennende lukter og får masse godis når jeg kommer fort når Muttern roper. Vi har også vært i skogen med Tina, Tobias og Emil. Da løper vi og leker, men jeg syntes at Timmy og Emil er litt ville sammen. Vi har vært på besøk hos mormor og der leker jeg med Noah. Vi pleier å leke at han er Baloo og jeg er Mowgli også ruller jeg rundt oppå magen hans. Det er gøy! Jeg har lært meg å hoppe oppi en kasse og vi har øvd på hopp-stå. Det er travelt å være valp skal jeg si dere!


Ha en fin uke! Neste uke blir jeg 4 måneder og da blir det fest:)  




1 kommentar:

  1. Så utrolig bra skrevet og kjempe morsomt bilde med dopapiret :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en hyggelig hilsen <3