onsdag 24. mars 2010

Kjøpestopp? Hva er det egentlig...?

Kjøpestopp? Hva er det egentlig...?

Sitter og leser diverse blogger og ser at begrepet kjøpestopp dukker opp gjentatte ganger. "Jeg har kjøpestopp denne måneden" "Kjøpestopp gjelder vel ikke i ferien?" og så videre.

Men hva er kjøpestopp? Og hvorfor har man det?

Vil kjøpestopp si at man ikke kan bruke noen penger i det hele tatt? Eller er det lov å kjøpe melk, brød og dopapir? Kan man kjøpe en genser, men ikke en telysholder eller gjelder regelen bare ved kjøp av stæsj man strengt talt ikke trenger eller har mer enn nok av fra før av? Ikke vet jeg.

Det jeg vet er at jeg har kjøpestopp og jeg vet grunnen til det også. Tom lommebok, tomt bankkort, ingen penger i madrassen eller flasker å pante. Så da er det faktisk ikke noe problem å ha kjøpestopp i det hele tatt. Vil faktisk påstå at det er enkelt!

I går ble de siste pengene brukt på noe kjempe nyttig! Ikke mat, nei... Men en ny blomst på stuebordet! Den er penere å se på enn en dorull, varer lenger enn en brødskive med leverpostei og ga meg mye mer glede å kjøpe enn èn liter melk. Men særlig mett blir jeg ikke da...



Trøtt vær i dag! Kunne fristet med en liten museblund :)


God onsdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en hyggelig hilsen <3