torsdag 29. april 2010

Bank i bordet (ADVARSEL! Skrullete tanker og ironi kan forekomme)

Bank i bordet! Det gjør jeg! Ting har nemlig en veldig dum vane med å slå tilbake på meg om jeg sier noe jeg ikke burde sagt. Derfor banker jeg i bordet,rattet,dashbordet,benken,madrassen og det som kan bankes på titt og ofte. Tør liksom ikke la vær!

Da svineinfluensaen herjet som verst i høst og hele jobben vaksinerte seg og moren min ymtet frempå om at det var jo ikke så dumt for meg heller svarte jeg litt kjekt noe om at jeg er jo aldri syk, så det går nok bra... 3 dager senere lå jeg rett ut med svineinfluensa og det var den ekte RIBBESNUEN jeg klarte å pådra meg. Tuller ikke når jeg sier at jeg aldri har vært så dårlig som da. Liknende ting skjer rett som det er når jeg er litt eplekjekk.

Til og med drømmene forfølger meg. For noen år siden drømte jeg at bilen ble ødelagt og morgenen etter døde den helt etter forvarsel. Jada! Forrige uke drømte jeg at jeg forsov meg. Fortalte om denne drømmen på jobb og sa vel litt eplekjekk (igjen!) at forsover meg gjør jeg jo ALDRI! Var det noen som sa aldri? Dagen etter våkna jeg 10 minutter etter at jeg skulle vært på jobb...

Dette har ført til at jeg nester ikke tør si noe i redsel for hva som kan slå tilbake på meg. Jeg banker i bordet for de minste ting og er livredd for å le av noens skavanker. Det hender jo det slipper ut noen latterpip og da frykter jeg å våkne uten ben og armer dagen etter.

Seneste i dag sa jeg noe som jeg er overbevist om at vil forfølge meg. En vennine skulle fortelle om barnet til en tidligere bekjent jeg så på bildet og utbryter: - søt den! men den har jo mer øyebryn enn Timmy (hunden) jo! Akkurat i dèt de ordene kom ut av munnen angret jeg voldsomt for nå vil mitt fremtidige barn i tillegg til å få knallrødt hår, overbitt, 12 tær også til å få Mr. Bean øyebryn! Og alt kan stakkaren takke moren for! Kanskje jeg bare skal holde meg til hund...

Men jeg er jo en ekte trollkjerring! Ikke mange andre som kan skryte på seg Fantomsmerter når det ikke gjelder egne kroppsdeler en gang, men det kan jeg. Ikke akkurat noe jeg er veldig fornøyd med i grunnen. Moren min har nemlig vondt i kneet etter å ha brukket kneet og leggen for et par år siden og etter dette har jeg med jevne mellomrom hatt vanvittig vondt i det samme kneet og de pussige er at det skjer bare når hun har vonde dager. Heldig med den eller?

Det var dagens lange innlegg!

1 kommentar:

  1. Hjelpe meg, dette er merkelig har det på samme måte ofte jeg også...
    Blandt annet en gang når jeg skrev til negldesigneren min June (som jeg vet var på jakt etter rokokko møbler) at hun burde ta en titt på en blogg jeg visste om som solgte nyppussede rokokkomøbler.......Det merkelig var at hun satt i bilen på vei til nettop henne! Egentlig litt ubehagelig, mye annet som har skjedd også, men det jeg kommer på i farta;O)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en hyggelig hilsen <3