torsdag 19. august 2010

Å velge seg en lillebror...

Skal få meg en lillebror neste år. Muttern og samboeren er blitt enige om at de vil ha et barn til! Og jeg takker høyere makter for at det ikke er en tobent det er snakk om. Jeg er ikke sånn overbegeistra for de små hylerne og da jeg hørte snakk om barn gikk det kaldt nedover ryggen på meg. Må si jeg ble glad da jeg hørte det var snakk om en hund, og at Muttern har fått omvendt (eller si frelst om du vil) Samboeren til å forstå at Border Collie er rasen!

Men siden Muttern er typen som planlegger absolutt alt er selvfølgelig dette intet unntak. Hu må ha fri fra jobb(hvorfor? kan passe på`n jeg!), hu vil kjøpe fra "riktig" sted, og finne den rette så jeg skal få den aller beste broren. Så nå mens vi venter så hjelper jeg a å kikke på nettet. For alle ække like pene som meg, skjønner dere. Vi kommer i mange varianter.


Litt prikkete type med øra rett opp



Brun og hvit med øra skikkelig opp



Hvit. Til info er dette en av de få tingene som regnes som "feil" på rasen. Hvitt skal aldri dominere. Da dette er litt dumt i forhold til å gjete sauer. Da gjelder det å synes blandt alle de hvite dotta.



Samboeren vil gjerne ha en med et brunt og et blått øye. Det vil ikke Muttern og jeg.



Vi finnes i flere merle-farger.



I en del andre land finnes det utstillings Border Collier som avles på pels, farge og utseende. Med andre ord det som ikke skal vektlegges i den norske avlen.



Muttern liker sort og hvit aller best og oiet og åååååå`et seg fælt når hun så denne... Faktisk så mye at jeg var nødt til å stelle meg på stolen foran pcen så hun bare skulle se den aller vakreste : Moi!


Gleder meg bittelitt til den kommer, selv om jeg ikke innrømmer det for Muttern. For disse små valpa er egentlig ganske søte og det blir kult med en svirebror og gjete og løpe med!



Søt ikke sant? Denna er jo ekstra søt for det er meg som liten sneip.


Nei, nå får det værra nok for denna gangen! Snakkes!

-Timmy-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en hyggelig hilsen <3