torsdag 8. juli 2010

Katten min er borte :(

Katten min, Maler ble i fjor sommer borte mens moren min passet han hjemme hos seg. Etter 7 måneder ble han funnet igjen og dette var jo nesten for godt til å være sant. Når han kom hjem igjen ville vi prøve å ha han inne, men det var bare greit noen få uker og så ville han UT! Vi lot han være ute når han ville og dette fungerte like bra som før han ble borte. Han er bare ute en liten stund og så kommer han inn. Er alltid i nærheten og kommer løpende når vi åpner døra.

Men i helgen var vi bortreist og naboen skulle gi han mat og slippe han inn og ut. Han kjenner dem godt og er like mye oppe hos dem som hos oss så dette tenkte vi ikke på som noe problem i det hele tatt, men på lørdag fikk vi en telefon om at Maler var borte. Han hadde forsvunnet på kort tid og det hadde ikke skjedd noe spesielt.

Dette skjønner jeg ikke noe av. Han har aldri blitt borte hjemmefra før, så jeg tror kanskje han kan ha gått for å lete etter oss. Jeg har gitt han noen dager på å komme hjem og gått og ropt og lett, men Maler er som sunket i jorda :(

Så i dag skal jeg henge opp lapper i nærområde. Har også lagt ut annonse på http://www.nettkatten.no/ (som er en side for savnede katter) og skrevet på statusen på face. Men prøver også her med en liten etterlysning.

Maler er en kastrert hannkatt på 2 år. Middels stor. Orange med hvite tegninger i ansiktet, på brystet og poter.

Han er chipmerket, men ikke øremerket.

Kan være litt sky for mennesker, men er vant til hunder og katter.

Han forsvant fra Brenna ved Mortensrud i Oslo og jeg mistenker at han har tatt turen inn i Østmarka.



Maler ♥ ♥ ♥

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en hyggelig hilsen <3