mandag 19. juli 2010

Ting som irriterer

Et negativt innlegg på blåmandag:

Ting som irriterer MEG:

I trafikken:

- Folk som kommer i 100 km fra en sidevei og bråstopper når de omtrent er midt ute på den nye veien. Jeg skvetter, bremser og blir litt irritert.

- Bilister som tror de er smarte og "sniker" i påkjøringsfeltet når det er kø på motorveien. I stedet for å lete etter en luke og sørge for flyt i trafikken så kjører de helt til enden og står panisk og blinker i en liten klynge. Er dere heldige møter dere en drittsekk som meg som ikke slipper inn snikere og vips er dere lenger bak i køen enn om dere hadde funnet en luke med en gang. Mohahaha! Middels irritert.

- Folk som ikke slipper deg inn på motorveien. Du kommer og blinker og gasser etter alle kunstens regler og de bare er DER. De bytter ikke fil, gir ikke på og bremser ikke opp farten. Nei, de bare ligger på siden din, tviholder på rattet og ser rett frem som om det ikke finnes andre. Jeg må bråbremse, mister all farta og blir meget irritert! (Skuddpremie).

I hundeverden:

- Eier med hund i flexibånd som slipper hunden borti alt og alle med den kjente frasen: "den pleier å være snill". Før du har rukket å blunke så ser du drøvelen til hunden mens den kaster seg mot hunden din. Pleier, ja... Litt irritert.

- Skrytepaver. Morra til bikkja mi er SHÆMPION hun assa. Verdensvinner. For det første er det begrensa hvor mange verdensvinnere som kan rusle rundt på Oslo øst. For det andre så kan de fleste riktige hunder bli champions og de fleste klubber krever også at mamma-hundene må være det før de kan få valper, og for det tredje så kunne ikke jeg brydd meg mindre om hva morra til bikkja di er! Det imponerer ikke meg. Fortell hva din egen hund er og har oppnådd i stedet. Å? ikke noe, sier du? Nei, men da er det greit, men da trenger du ikke komme drassende med at onkelen til bikkja di har en rødsløyfe fra utstilling i Indre Østfold. Middels irritert.

- Løse hunder som kommer løpende bort til din hund. Eier prøver først en bortkastet innkalling, men gir opp og kommer småløpende bak, mens de roper halvhjertet og ler dumt. Og når den til slutt kommer bort begynner de å snakke. Jeg har gjennomskuet dere! Dere syntes det er helt topp at den ulydige hunden deres løper bort til andre hunder slik at dere kan skravle i vei. Men tro meg dere blir stille den dagen hunden deres løper bort til feil hund og dere kan ta den med hjem i en bærepose.Dette er også utrolig lite greit for folk med utagerende hunder som gjør sitt for å ta ansvar for egen hund og det kommer slike løse skravle-hunder bort. Meget iritert!

Sånn generelt (må nesten gi meg før lista blir altfor lang)

- Rot. Ting som ligger her og der når de egentlig har fast plass.

- Fjortiser. Prikklike smårips med altfor mye sminke, årsabonnement på Polyblond og med et ekstremt eksponeringsbehov.

- Folk som er nebbete i telefonen. Ikke tro du er konge fordi om du sitter i din egen stue og "bare" snakker i telefonen. Ikke greit for meg og alle andre som faktisk prøver å være høflige og greie en hel arbeidsdag.

- Sure pensjonister som tror man kan tillate seg hva som helst bare fordi man er gammel. Alle blir gamle. Det er ikke noen bragd bare du har greid det!

- Folk som sier "kunden har alltid rett". Grrr! Etter flere år i butikk og med kundebehandling vet jeg 100% sikkert at dette ikke stemmer for makan til mange frekke folk der ute som tror at "kunden har alltid rett" går foran vanlig folkeskikk. Det gjør det altså IKKE.

- Menn som er påtatt morsomme og elleville. Både Timmy og jeg er redd sånne menn. De er skumle!

- Hypokondere. Trenger jeg si mer?

- 10 øres millionærer. Det vil si folk med helt vanlig inntekt som later som de har penger med fine klær, dyr sofa, fine ferier og dyr bil,men alt er betalt av Cresco.


Da tror jeg dagens surpomp skal gi seg der, jeg. Listen min er nemlig nesten uendelig.

Håper ikke bare det er meg som irriterer meg i hverdagen...?

                            

                           -Ida-

4 kommentarer:

  1. Herlig innsikt!! :D

    Jeg irriterer meg over folk som slipper bort sin voksene, stivbente bokser til to valper som leker i parken jeg!

    Også irriterer jeg meg over teite turister (de som ikke bor her generelt) som parkerer ulovlig FORAN forbudsskilter og over alt slik at bussen ikke kommer fram nede ved stranden.

    Og til slutt: jeg irriterer meg over at det ikke er mer interessante programmer om hunder på tv ;) *tihi*

    Til slutt til slutt så vil jeg legge til noe som gjør alt dette til småplukk i et fantastisk liv: HUNDENE VÅRE!!!!!!!!!!! <3 *yay*
    Ha en så god som mulig mandag, og gled deg til en flott tirsdag ;)

    SvarSlett
  2. Jeg tør ikke begynne på min liste en gang...kan bli uendelig, men virket utrolig deilig å få det...pluss at noen kanskje får noe å tenke på;)

    Ha en fin dag Ida!

    SvarSlett
  3. Nå skjønner jeg hvorfor Timmy ikke liker meg og må kjøpes med frolic og hva i allverden er galt med å være litt mere syk enn alle andre? Slitsomt å stadig prøve å finne ut hva som feiler meg til enhver tid. Tror jeg må legge meg nedpå litt, jeg....

    SvarSlett
  4. Nå vil jeg ikke kalle deg ellevill da, "Anonym". Mulig påtatt morsom, men ellevill, nei... Og, ja det må være fryktelig slitsomt å være mer syk enn alle andre! Og hvert fall en blanding av ellevill og hypokonder ;)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en hyggelig hilsen <3